PROFIL č. 1 2019

EDITORIÁL/
FEMINISTICKÁ AVANTGARDA / THE FEMINIST AVANT-GARDE
Anna Vartecká a Vendula Fremlová: Feministická avantgarda (nejen) v česko-slovenských souvislostech/ The Feminist Avant-Garde in (not only) Czech and Slovak Context
Martina Pachamanová: Feminismus a avantgarda v zrcadle (českých) dějin (umění)/ Feminism and Avant-Garde in the Mirror of the (Czech) History (of Art)
Jana Geržová: Od viditeľného k skrytému, od univerzálneho k auto(bio)grafickému / From the Visible to the Hidden, from the Universal to the Auto(bio)graphic
FEM POZITÍV / FEM POSITIV
Michaela Kučová: Anetta Mona Chişa a Lucia Tkáčová – Dialectics of Subjection # 1
PROFIL PROFILU / PROFILE OF PROFIL
Kristína Mésároš
Zuzana Danková: Maľba ako spôsob bytia / Painting as a Way of Being
„Považujem za pozitívne, ak divák pociťuje z obrazu vizuálne uspokojenie“ Kristína Mésároš v rozhovore so Zuzanou Dankovou / “I consider it a positive thing if the viewer feels visually satisfied by the image.” Kristína Mésároš in an interview with Zuzana Danková
RECENZIE VÝSTAV / REVIEW OF EXHIBITIONS
Lenka Kukurová: Poroz/Umenie/Kunst
Eva Kapsová: Fetiše naše ne/každodenné / Our Fetishes, Everyday and Otherwise
Jozef Cseres: Ingresove husle ako metafora i výzva / Ingres´s Violin as a Metaphor and a Challenge
RECENZIA PUBLIKÁCIE / BOOK REVIEW
Lucia Miklošková: Posledný readymade Marcela Duchampa/Marcel Duchamp’s Last Readymade